e-mail: organizacyjny@powiat.sandomierz.pl
Pracownicy Wydziału:
P.O. Naczelnik - Kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw Administracyjnych: Małgorzata Kluszczyńska - pok. 313 - tel. w. 355
Pracownicy:
Szafrańska Renata - pok. 313 - tel. w. 356
Kusik Sławomir - pok. 224 - tel. w. 353
Łukawska Aldona – pok. 409 – tel. w. 351
Trznadel Małgorzata - pok. 405 - tel. w. 400
Żołyniak Marek – Informatyk pok. - 222 – tel. 359
Zembrzuski Tomasz – Informatyk pok. - 222 – tel. 359
Łopaciński Eugeniusz - Punkt Obsługi Interesantów - tel. w. 367
Dziadowicz Magdalena - Punkt Obsługi Interesantów - tel. w. 367
Ćwiek Witold - pok. 316 - tel. 388
Sarzyńska Dorota - pok. 315 - tel. 388
Garncarz Katarzyna - pok. 314 - tel. 388
Nowakowski Mariusz - pok. 325
Borowiec Anna – pok. 410, - tel. w. 353
Zioło Anna – tel. w. 322
Sośniak Janina
Stróżyk Teresa
Tomaszek - Olefirenko Maria
Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych: Cencek Piotr - pok. 217 - tel. w. 328
Pracownicy:
Parole Roland - pok. 217 - tel. w. 328
Kierownik Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych : Dorota Sarzyńska - pok.415, tel. w. 321
Pracownicy:
Witold Ćwiek - pok. 313 - tel. w. 388
Katarzyna Garncarz - pok. 313 - tel. w. 388
WYDZIAŁ PROWADZI SPRAWY W ZAKRESIE:
Prowadzenie spraw kadrowych
Wykonywanie zadań organizacyjnych
Prowadzenie spraw gospodarczych i archiwum zakładowego
Prowadzenie Sekretariatu Starostwa
Sprawy repatriantów
Wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa
Organizacja i przeprowadzenie poboru na terenie powiatu
Organizowanie akcji kurierskiej na terenie powiatu
Wykonywanie zadań z zakresu informacji niejawnych
Przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy , poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru – Biuro Rzeczy Znalezionych
Nadzór nad zakładami opieki zdrowotnej
Wykonywanie zadań w zakresie promocji i ochrony zdrowia
Ustalanie rozkładu godzin pracy aptek i harmonogramu dyżurów
Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku
Realizacja zagadnień obrony cywilnej
Wykonywanie zadań obronnych
Punkt Obsługi Interesanta
Nieodpłatne Punty Obsługi Prawnej
PROWADZENIE SPRAW KADROWYCH
Prowadzenie dokumentacji spraw osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek powiatu,
Koordynowanie działań związanych z naborem na wolne stanowiska pracy,
Przygotowywanie dokumentacji związanej z nawiązywaniem lub rozwiązywaniem stosunku pracy, udzielaniem urlopów i zwolnień, przyznawanie nagród i nagród jubileuszowych,
Przygotowywanie angaży, przeszeregowań i awansów.
Kierowanie pracowników na badania wstępne i okresowe,
Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych,
Prowadzenie spraw z zakresu organizacji staży i praktyk zawodowych,
Organizowanie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
Kontrola w zakresie przestrzegania prawa pracy przez pracowników i kierowników jednostek powiatowych powołanych przez starostę,
Nadzór nad przestrzeganiem regulaminu pracy przez pracowników starostwa,
Prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników,
Współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych starostwa,
Przeprowadzanie planowych i dorażnych kontroli w zakresie dyscypliny pracy,
Opracowywanie projektów Regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu prawa pracy.
Sporządzanie okresowych sprawozdań o zatrudnianiu na potrzeby GUS oraz innych instytucji.
Współudział w przygotowaniu sprawozdań, informacji i innych materiałów dla potrzeb Rady Zarządu oraz Starosty Sandomierskiego,
Kompletowanie protokołów z kontroli zewnętrznych w Starostwie i zaleceń pokontrolnych oraz przestrzeganie ich terminowej realizacji.
WYKONYWANIE ZADAŃ ORGANIZACYJNYCH
Zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa Powiatowego, warunków jego działania, a także organizacji pracy;
Opracowywanie projektu Statutu Powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa, regulaminu pracy Starostwa oraz ich aktualizacja i kontrola realizacji;
Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starosty;
Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
Prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty;
Prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
Opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym oraz prawnym;
Prowadzenie rejestru skarg i wniosków, koordynacja ich załatwienia;
Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
Prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty;
Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez powiat, opiniowanie projektów tych porozumień;
PROWADZENIE SPRAW GOSPODARCZYCH I ARCHIWUM ZAKŁADOWEGO
Prowadzenie prenumeraty pism i czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w fachowe czasopisma;
Prowadzenie spraw socjalnych, kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń biurowych oraz ich wyposażenie, załatwianie spraw związanych z zakupem odzieży ochronnej i środków higieny osobistej, wykonywanie czynności związanych z cechowaniem urządzeń i mebli biurowych, zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne oraz pieczęcie, prowadzenie magazynu materiałów biurowych, prowadzenie gospodarki formularzami i drukami;
Prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjnych dla potrzeb Starostwa oraz tablic urzędowych i informacyjnych;
Obsługa techniczno – administracyjna narad;
Zarządzanie siecią komputerową w Starostwie;
Prowadzenie spraw BHP i ochrony przeciwpożarowej ( kontrolowanie stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie, kontrolowanie spraw związanych z konserwacją sprzętu przeciwpożarowego);
Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem środków transportu będących w dyspozycji Starostwa;
Prowadzenie archiwum zakładowego;
Prowadzenie spraw związanych z zarządem obiektami administrowanymi przez Wydział (utrzymanie, bieżące remonty, itp.), sprawy związane z naliczaniem czynszu i innych opłat za najem pomieszczeń w budynkach administrowanych przez Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Ochrony Zdrowia;
Obsługa administracyjna Zarządu Powiatu, a w szczególności: zabezpieczenie terminowego dostarczania materiałów członkom Zarządu Powiatu, opracowanie projektów aktów normatywnych z zakresu pracy Wydziału;
Organizacyjne i techniczne współdziałanie w przygotowaniu kampanii wyborczych do Sejmu i Senatu, Rady Powiatu, referendum, itp.;
Prowadzenie spraw kancelaryjno-biurowych.
PROWADZENIE SEKRETARIATU STAROSTWA POWIATOWEGO
Udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych;
Obsługa i łączenie rozmów telefonicznych i tekstowych oraz prowadzenie ich ewidencji;
Prowadzenie biblioteki urzędowej.
SPRAWY DOT. REPATRIANTÓW
Starosta przyznaje oraz ustala w drodze decyzji administracyjnej wysokość jednorazowej pomocy repatriantowi, który przybył z terenów azjatyckich byłego ZSRR i poniósł koszty związane z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się na terytorium RP na częściowe pokrycie udokumentowanych i uzasadnionych poniesionych kosztów. Starosta dokonuje wypłaty powyższej pomocy w terminie 24 miesięcy od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego.
Starosta dokonuje wypłaty przyznanych przez Prezesa Urzędu do Spraw repatriacji i Cudzoziemców jednorazowych zasiłków dla repatrianta i jego rodziny (transportowego, na zagospodarowanie i bieżące utrzymanie, szkolnego) w terminie 60 dni od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego.
ZEZWOLENIA NA PRZEWÓZ ZWŁOK I SZCZĄTKÓW Z OBCEGO PAŃSTWA
Na sprowadzenie zwłok z obcego państwa należy uzyskać zezwolenie Starosty właściwego dla miejsca, w którym zwłoki i szczątki mają być pochowane, w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym.
Dokumenty wymagane do uzyskania zezwolenia na przewóz zwłok i szczątków z obcego państwa:
Wniosek zawierający datę przewozu, miejsce wywozu i miejsce pochówku oraz środka transportu zwłok;
Karta zgonu przetłumaczona na język polski przez tłumacza przysięgłego, lub w tłumaczeniu potwierdzonym przez konsula;
Oświadczenie osoby ubiegającej się o zezwolenie pochowania zwłok, że jest osobą upoważnioną do pochowania zwłok lub szczątków.
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok / szczątków ludzkich z obcego państwa.
ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ
Do przeprowadzenia czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz do współdziałania z organami wojskowymi w zakresie administrowania rezerwami osobowymi są właściwy wojewoda oraz wójt (burmistrz, prezydent miasta) lub starosta sprawujący władzę administracji ogólnej oraz organy samorządu terytorialnego.
Za przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu odpowiada starosta.
Kwalifikację przeprowadza się corocznie.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych i Minister Obrony Narodowej określają corocznie, w drodze rozporządzenia, termin lub terminy ogłoszenia kwalifikacji wojskowej i czas jej lub ich trwania na terytorium państwa oraz roczniki i grupy osób podlegających obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, co najmniej na czternaście dni przed jej rozpoczęciem.
Określenie zdolności do czynnej służby wojskowej osób stawiających się do kwalifikacji wojskowej należy do powiatowych i wojewódzkich komisji lekarskich.
W ramach tych czynności, osoby stwaiające się do kwalifikacji wojskowej poddaje się obowiązkowym badaniom lekarskim, a także, stosownie do potrzeb i według decyzji przewodniczącego komisji lekarskiej, badaniom specjalistycznym, w tym psychologicznych oraz obserwacji szpitalnej.
Osoba stawiająca się do kwalifikacji wojskowej jest obowiązana przedstawić komisji lekarskiej posiadaną dokumentację medyczną, w tym wyniki badań specjalistycznych, przeprowadzonych w okresie dwunastu miesięcy przed dniem stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
Do kwalifikacji wojskowej są obowiązani stawić się mężczyźni, którzy w danym roku kalendarzowym kończą dziewiętnaście lat życia, jak również ochotnicy, w tym kobiety, niezależnie od posiadanych kwalifikacji i wykształcenia, jeżeli ukończyli co najmniej osiemnaście lat życia. Obowiązek stawienia się do kwalifikacji wojskowej, trwa do końca roku kalendarzowego, w którym osoba objęta obowiązkiem kończy dwadzieścia cztery lata życia.
DORĘCZANIE KART POWOŁANIA W TRYBIE AKCJI KURIERSKIEJ
Starosta opracowuje w uzgodnieniu z Komendantem Komendy Wojskowej Uzupełnień w Sandomierzu i Komendantem Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu schemat i założenia akcji kurierskiej w zakresie tras doręczania dokumentów zawiadamiania i pakietów kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych przeprowadzanych w trybie natychmiastowego wstawiennictwa oraz do czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH
W przypadku rzeczy znalezionych organem właściwym do ich przechowywania jest Starosta Powiatu właściwy miejscowo dla terenu, na którym znaleziono rzecz.
Przyjmuje zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, jeżeli znalazca nie wie, kto jest uprawniony do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie zna miejsca zamieszkania osoby uprawnionej oraz przechowuje rzeczy znalezione i poszukuje osoby uprawnione do ich odbioru.
Przepisy te stosuje się odpowiednio do znalezionych rzeczy, które zostały porzucone bez zamiaru wyzbycia się własności, jak również do zwierząt, które zabłąkały się lub uciekły.
Termin dla podjęcia rzeczy znalezionych wynosi 1 rok, a dla podjęcia innych depozytów 2 lata od dnia doręczenia wezwania osobie uprawnionej do odbioru, w przypadku zaś niemożności doręczenia – od dnia zwrotu wezwania bądź stwierdzenia niemożności doręczenia.
OCHRONA ZDROWIA
ZADANIA WŁADZ PUBLICZNYCH W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ.
Zadania władz publicznych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej obejmują w szczególności:
tworzenie warunków funkcjonowania systemu ochrony zdrowia;
analizę i ocenę potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany;
promocję zdrowia i profilaktykę, mające na celu tworzenie warunków sprzyjających zdrowiu;
finansowanie w trybie i na zasadach określonych ustawą świadczeń opieki zdrowotnej..
Do zadań własnych w zakresie zapewnienia równego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej realizowanych przez powiat należy w szczególności:
opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców powiatu – po konsultacji z gminami wchodzącymi w skład powiatu;
przekazywanie marszałkowi województwa informacji o realizowanych na terenie powiatu programach zdrowotnych;
inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej odpowiedzialności za zdrowie i na rzecz ochrony zdrowia;
podejmowanie innych działań wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych.
Starosta współpracuje z wojewodą przy sporządzeniu wojewódzkiego planu działania na wypadek wystąpienia epidemii, w celu zapewnienia skuteczności działań służących ochronie zdrowia publicznego przed zakażeniami i chorobami zakaźnymi. Plan sporządzany jest na okres 3 lat.
Informacje niezbędne do sporządzenia planu dotyczą w szczególności:
nazwy i lokalizacji zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej;
rozmieszczenia oraz powierzchni pomieszczeń wchodzących w skład zakładu opieki zdrowotnej lub obiektu użyteczności publicznej;
szacunkowej liczby osób, które mogą zostać przyjęte do leczenia, izolacji lub poddania kwarantannie
Wykonywanie zadań dot. rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych.
Zarząd Powiatu ustala rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu po zasięgnięciu opinii wójtów/burmistrzów gmin z terenu powiatu i samorządu lekarskiego tak, by był dostosowany do potrzeb ludności i zapewniał dostępność świadczeń również w porze nocnej, w niedziele, święta i inne dni wolne od pracy.
WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY Z DNIA 7 KWIETNIA 1989r. PRAWO O STOWARZYSZENIACH
nadzór nad stowarzyszeniami na terenie powiatu;
prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej;
prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych;
nadzorowanie działalności stowarzyszeń zwykłych (prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych);
Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Sandomierzu - Punkt Obsługi Interesantów
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd składają na piśmie organowi nadzorującemu właściwemu ze względu na siedzibę stowarzyszenia zwykłego wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Uwagi:
Stowarzyszenie zwykłe nie posiada osobowości prawnej, ale może we własnym imieniu nabywać prawa, w tym własność i inne prawa rzeczowe, zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane. Stowarzyszenie zwykłe uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
Stowarzyszenie zwykłe może i otrzymywać dotację na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Każdy członek odpowiada za zobowiązania stowarzyszenia zwykłego, bez ograniczeń całym swoim majątkiem solidarnie z pozostałymi członkami oraz ze stowarzyszeniem.
Stowarzyszenie zwykłe musi uzyskać numer REGON (Główny Urząd Statystyczny).
Stowarzyszenie zwykłe nie może:
powoływać terenowych jednostek organizacyjnych
zrzeszać osób prawnych
prowadzić działalności gospodarczej
prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego
Opłaty:
za wydanie zaświadczenia o wpisie stowarzyszenia zwykłego do ewidencji - 17 zł
Opłatę należy wpłacić na konto: URZĄD MIEJSKI W SANDOMIERZU
Bank/ numer konta:
BANK SPÓŁDZIELCZY W SANDOMIERZU
79 9429 0004 2001 0000 1300 0040
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Co najmniej 3 osoby fizyczne zamierzające założyć stowarzyszenie zwykłe, spotykają się na Zebraniu Założycielskim, z którego sporządzają protokół wraz z uchwałami, listą założycieli oraz uchwalają regulamin działalności.
Regulamin musi określać w szczególności:
nazwę stowarzyszenia
cel lub cele stowarzyszenia
teren i środki działania stowarzyszenia
siedzibę stowarzyszenia
przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo zarząd
zasady dokonywania zmian regulaminu działalności
sposób nabycia i utraty członkostwa
sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa
w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu oraz jego kompetencje.
Następnie przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie albo zarząd składają na piśmie
wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych dołączając:
regulamin działalności
listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę
i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli
imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków Zarządu
imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej o ile regulamin działalności przewiduje ten organ
adres siedziby stowarzyszenia zwykłego
Wniosek o wpis złożony przez Zarząd powinien zostać podpisany przez wszystkich członków zarządu.
Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia:
1) wpływu wniosku o wpis, jeżeli nie został złożony wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia;
2) uprawomocnienia się orzeczenia odrzucającego albo oddalającego wniosek o zakazanie założenia stowarzyszenia zwykłego;
Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis.
Tryb odwoławczy:
Skarga na bezczynność do sądu administracyjnego
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U 2015, poz. 1393 z późń. zm.)
Wymagane wnioski i dokumenty:
wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
protokół wraz z uchwałami z zebrania założycielskiego
lista założycieli
imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe/członków Zarządu/członków organu kontroli wewnętrznej
regulamin działalności
adres siedziby stowarzyszenia zwykłego
Załączniki
Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Wniosek o wydanie zaświadczenia - wypisu
WYKONYWANIE ZADAŃ WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY O ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM
Obsługa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego tj. prowadzenie dokumentacji z powołania Zespołu, aktualizacja składu osobowego i regulaminu organizacyjnego, prowadzenie dokumentacji,
Współdziałanie i nadzór nad funkcjonowaniem Miejskiego, Miejsko-gminnych i Gminnych Zespołów Zarządzania Kryzysowego;
Opracowywanie i aktualizowanie Powiatowego Planu Reagowania Kryzysowego;
Przygotowywanie zarządzeń po wprowadzeniu lub odwołaniu stanu pogotowia lub alarmu powodziowego;
Przygotowywanie analiz i ocen oraz sprawozdań ze szkół i strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych;
Organizacja szkoleń teoretycznych i ćwiczeń praktycznych dla członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
Udział w komisyjnych wiosennych i jesiennych przeglądach urządzeń służących ochronie przeciwpowodziowej;
Współpraca z gminami i instytucjami w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania wszelkim zagrożeniom mogącym spowodować duże straty;
Współdziałanie z właściwymi służbami i organami w zakresie bezpieczeństwa,porządku publicznego podczas masowych imprez sportowych.
PRZYGOTOWYWANIE I PROWADZENIE DOKUMENTACJI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU
Przygotowywanie zarządzeń o powoływaniu oraz harmonogramu pracy Komisji, a także materiałów na jej posiedzenia;
Przygotowywanie informacji z realizacji powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego;
Dokonywanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, sanitarnego i porządku publicznego na podstawie okresowych sprawozdań odpowiedzialnych instytucji;
Współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami z terenu powiatu sandomierskiego w zakresie monitoringu i przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa, ładu i porządku publicznego.
REALIZACJA ZAGADNIEŃ OBRONY CYWILNEJ
Opracowanie i aktualizacja powiatowego Planu Obrony Cywilnej;
Przygotowywanie wytycznych i określanie zadań do realizacji Szefom Obrony Cywilnej Miasta, Miast i Gmin, Gmin;
Sporządzanie dorocznych zbiorczych sprawozdań z zakresu obrony cywilnej;
Przygotowywanie i nadzór nad realizacją zadań OC w jednostkach podstawowych tj. treningów szkoleniowych, narad, ćwiczeń i instruktaży;
Prowadzenie kontroli realizacji zadań obrony cywilnej w gminach;
Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez Szefa Obrony Cywilnej Województwa.
WYKONYWANIE ZADAŃ OBRONNYCH
Przygotowywanie i aktualizacja Planu Funkcjonowania Powiatu na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
Opracowywanie i aktualizacja Powiatowego Planu zabezpieczenia w wodę w warunkach specjalnych;
Koordynacja i opracowywanie dokumentacji ochrony gospodarki rolno-hodowlanej;
Przygotowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru, ochrony dóbr kultury i funkcjonowania szpitala w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
Przygotowanie dokumentacji i realizacja przedsięwzięć w zakresie szkoleń obronnych;
Koordynowanie realizacji zadań w zakresie spraw obronnych w Wydziałach Starostwa.
PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA
Kompleksowa obsługa interesantów, poprzez udzielanie informacji o zakresie spraw realizowanych przez poszczególne wydziały Starostwa,
Wydawanie interesantom druków i formularzy służących załatwieniu indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
Udzielanie interesantom merytorycznej pomocy w wypełnianiu składanych dokumentów.
Prowadzenie i koordynowanie realizacji inwestycji powiatowych oraz zadań związanych z zarządzaniem procesem udzielania zamówień publicznych w Starostwie w trybie określonym ustawą Prawo zamówień publicznych
w zakresie inwestycji i zamówień publicznych,
opracowanie projektów planów w zakresie zadań inwestycyjnych,
kompleksowe przygotowanie procesów inwestycyjnych w tym uzyskiwanie wymaganych dokumentów,
kompletowanie dokumentów rozliczeniowych dla poszczególnych inwestycji,
przygotowanie propozycji ewentualnych zmian w planach zadań inwestycyjnych,
opracowanie określonych, zbiorczych informacji i sprawozdań z realizacji zadań, inicjowanie i koordynowanie inwestycji wspólnych wraz z udogodnieniami dotyczącymi sposobu finansowania,
uczestnictwo w odbiorach technicznych zadań inwestycyjnych na rzecz właściwego podmiotu,
współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie inwestycji,
przeprowadzenie formalno-prawnej procedury zamówień publicznych na zasadach określonych ustawą Prawo zamówień publicznych i odrębnymi przepisami,
współpraca z dyrektorami jednostek organizacyjnych Powiatu w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rzecz jednostek organizacyjnych Powiatu, gdzie stroną umowy jest Powiat oraz zakupów i remontów powyżej 30.000 euro podlegających procedurze stosowania ustawy – Prawo zamówień publicznych,
współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych,
sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie do Urzędu Zamówień Publicznych w terminie do 1 marca każdego roku następującego po roku którego dotyczy sprawozdanie oraz innych sprawozdań,
gromadzenie i przetwarzanie informacji o systemie zamówień publicznych w celu umożliwienia ich praktycznego wykorzystania przy kolejnych zamówieniach,
przechowywanie dokumentacji prowadzonych postępowań i ich archiwizacja.
W dniu 13 lipca 2018 r. weszła w życie nowa ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2018 r., poz. 723 z późn. zm., zwana dalej „ustawą”), której celem jest dostosowanie prawa krajowego do unijnych dyrektyw, a także zwiększenie efektywności systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Ustawa zmieniła katalog tzw. „instytucji obowiązanych”, na których ciąży obowiązek stosowania środków bezpieczeństwa finansowego oraz inne obowiązki związane z podejmowaniem określonych działań w celu przeciwdziałania wprowadzania do obrotu wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz przeciwdziałania finansowaniu terroryzmu.
Do instytucji obowiązanych (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 21 i pkt 22 ustawy) zaliczone zostały:
stowarzyszenia posiadające osobowość prawną, utworzone na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
fundacje utworzone na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach
w zakresie, w jakim przyjmują lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro (bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane) oraz
podmioty prowadzące działalność w zakresie gier losowych zakładów wzajemnych, gier w karty i gier na automatach w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (taką grą losową jest na przykład popularna wśród organizacji pozarządowych charytatywna loteria fantowa).
Mając na uwadze powyższe, na podstawie art. 25 a ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach oraz art. 14 a ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach, w związku z art. 130 ust. 2 i 3 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w celu przeciwdziałania wprowadzania do obrotu wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł organ nadzorujący działalność stowarzyszeń i fundacji informuje o obowiązkach, jakie spoczywają na instytucji obowiązanej:
Wdrożenie wewnętrznej procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (art. 50 ustawy);
Wyznaczenie osoby spośród kadry kierowniczej wyższego szczebla odpowiedzialnej za wykonywanie obowiązków określonych w ustawie pppft; (poprzez kadrę kierownicą wyższego szczebla należy rozumieć: członka zarządu, dyrektora lub pracownika instytucji obowiązanej posiadającego wiedzę z zakresu ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego z działalnością instytucji obowiązanej oraz podejmującego decyzje mające wpływ na to ryzyko);
Wyznaczenie osoby spośród członków zarządu odpowiedzialnej za wdrażanie obowiązków określonych w ustawie;
Wyznaczenie pracownika zajmującego kierownicze stanowisko odpowiedzialnego za zapewnienie zgodności działalności instytucji obowiązanej oraz jej pracowników i innych osób wykonujących czynności na rzecz tej instytucji obowiązanej z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Wyznaczony pracownik jest również odpowiedzialny za przekazywanie w imieniu instytucji obowiązanej zawiadomień, o których mowa w art. 74 ust. 1, art. 86 ust. 1, art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy; tj:
zawiadamianie Generalnego Inspektora Informacji Finansowej o okolicznościach, które mogą wskazywać na podejrzenie popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu ( art. 74 ust. ustawy),
zawiadamianie Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że określona transakcja lub określone wartości majątkowe mogą mieć związek z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu,
zawiadamianie właściwego prokuratora o przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że wartości majątkowe będące przedmiotem transakcji lub zgromadzone na rachunku pochodzą z przestępstwa innego niż przestępstwo prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu lub z przestępstwa skarbowego albo mają związek z przestępstwem innym niż przestępstwo prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu lub z przestępstwem skarbowym,
zawiadamianie Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o przeprowadzeniu transakcji, o której mowa w art. 86 ust. 1, w przypadku gdy przekazanie zawiadomienia było niemożliwe przed jej przeprowadzeniem. W zawiadomieniu instytucja obowiązana uzasadnia przyczyny wcześniejszego nieprzekazania zawiadomienia oraz przekazuje pozostające w jej posiadaniu informacje potwierdzające powzięcie podejrzenia, o którym mowa w art. 86 ust. 1. Przepis art. 74 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
Przedstawienie wszystkim pracownikom/ współpracownikom procedury do zapoznania się oraz uzyskać oświadczenia o zapoznaniu się z procedurą;
Zapewnienie każdemu pracownikowi/współpracownikowi wykonującemu obowiązki związane z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu udziału w szkoleniu dot. realizacji tych obowiązków;
Dokonanie, w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia ustawy w życie pierwszej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, o której mowa w art. 27 ust. 3 ustawy. Następnie ww. oceny ryzyka, instytucja obowiązana dokonuje nie rzadziej niż co 2 lata.
W związku z powyższym Starosta Sandomierski w ramach sprawowanego nadzoru i kontroli nad fundacjami i stowarzyszeniami działającymi na terenie powiatu sandomierskiego, zwraca się z prośbą o przesyłanie informacji według załączonego wzoru oświadczenia dotyczących przyjmowania lub dokonywania przez fundacje/stowarzyszenia płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane.
Oświadczenie podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania organizacji w sprawach majątkowych należy przesłać pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Sandomierzu, Wydział Organizacyjny Spraw Obywatelskich Ochrony Zdrowia i Inwestycji ul. Mickiewicza 34,27–600 Sandomierz. lub skanem na adres e-mail: organizacyjny@powiat.sandomierz.pl Stowarzyszenia i fundacje są zobowiązane w ciągu roku do bieżącego informowania Starosty Sandomierskiego (organu nadzoru) o każdym przypadku wystąpienia w organizacji płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, również w drodze więcej niż jednej operacji.